Badania CAWI

Badania CAWI

BADANIA CAWI

Ankiety internetowe

CAWI to skrót od nazwy Computer Assisted Web Interview,

co oznacza wspomagany komputerowo wywiad przy pomocy strony www. Jest to metoda zbierania danych i informacji, w której respondent samodzielnie wypełnia ankiety w formie elektronicznej najczęściej poprzez panel badawczy.

Aktualnie badania ankietowe CAWI są najpowszechniejszą formą zbierania danych ilościowych w badaniach rynku i opinii publicznej. Według raportu GUS z 2021 roku, dostęp do internetu posiada ponad 92% gospodarstw domowych w Polsce co daje agencjom takim jak Research Park ogromne możliwości realizacji badań tą techniką w Polsce.

W badaniach na panelach biorą udział rzeczywiste osoby o ustalonej tożsamości. Uczestnicy podlegają weryfikacji, mają zapewnioną anonimowość oraz poufność danych osobowych i otrzymują gratyfikację za wypełnianie ankiet.

Badania CAWI mają szerokie zastosowanie zarówno wśród klientów sektora komercyjnego jak i społecznego. Najczęściej wykorzystywane są między innymi do:

Badań marketingowych

Badań społecznych

Badania satysfakcji klientów

Badań marki, produktów oraz usługi

Pre & Post testów

Badania rynku pracy

Analiz efektywności 

Badań preferencji politycznych

Ich główne zalety to:

    • bardzo szybkie terminy realizacji badań
    • dostęp do respondentów o trudnych kryteriach rekrutacji, trudnodostępnych (np. badania B2B) w każdym zakątku kraju
    • możliwość wykorzystanie elementów multimedialnych (filmy, nagrania, zdjęcia)
    • niskie koszty realizacji badań głównie z uwagi na brak kosztu ankietera
    • bardzo duży zasięg badania
    • minimalizacja możliwości popełnienia błędu przez ankietera, gdyż respondent sam wprowadza dane do systemu
    • uniwersalność ankiet internetowych oraz łatwość ich dostosowania do indywidualnych wymogów
    • szybki dostęp do danych z badania po jego zakończeniu

Dzięki kumulacji paneli szacuje się, że mamy około 1mln panelistów w Polsce, co przy średnim response rate na poziomie 45% daje ogromne możliwości jeżeli chodzi o dotarcie do odpowiednich grup docelowych.